Neushoorns, Delhi en gehaktbal - Reisverslag uit Hoek van Holland, Nederland van Michelle Dave - WaarBenJij.nu Neushoorns, Delhi en gehaktbal - Reisverslag uit Hoek van Holland, Nederland van Michelle Dave - WaarBenJij.nu

Neushoorns, Delhi en gehaktbal

Door: Michellevanvliet

Blijf op de hoogte en volg Michelle

07 Augustus 2011 | Nederland, Hoek van Holland

Het laatste verslag alweer van deze fantastische reis, dit keer niet vanuit nepal of india maar vanuit home sweet home.

Na weer een gezellige busreis zijn we in Chitwan national park beland. Na het uitdelen van de kamersleutels hebben we een jeepsafari gedaan door het park. Het was iets minder safari dan ik had verwacht, omdat we alleen over een weg reden en na een tijdje omdraaiden om dezelfde weg weer terug te rijden. Tijdens deze rit vooral heel veel vogels en herten gezien....en ergens een krokodil in het water.
Nadat we 's avonds een grote kikker (ook bekend als frits de kikker) hebben weggejaagd uit de badkamer konden we lekker slapen. Niet voor lang want de volgende ochtend gingen we er vroeg uit voor een kanotocht. In een gammele kano zijn we de jungle ingegaan en toen zagen we een grote krokodil!Gelukkig hoorde ik achteraf pas dat deze krokodil soms ook een boot aanvalt...
Na een uurtje varen zijn we weer op vaste land gegaan en toen gingen we lopend naar het dorpje. Onderweg zagen we de eerste neushoorn, die lekker lag te chillen in de rivier.

Vervolgens zijn we naar het elephant breeding center gegaan en hebben we heerlijk kunnen genieten van een brutaal 2,5 maand oud olifantje. Hij was de enige die losliep ( de rest lag aan de ketting te wachten totdat ze mochten loslopen in de jungle) en pakte met zijn slurfje heel wat broeken vast...

's Middags zijn we op de rug van een olifant de 'echte' jungle ingegaan. Met olifantengras dat even hoog was als de olifant zelf. En net nadat ik had gezegd dat de olifantentocht ook zonder het zien van een neushoorn mooi is, zagen we opeens een neushoorn met een kalf. Heel bijzonder! Gewoon een neushoorn gezien en niet achter een groot hek of glasplaat....:)

Na chitwan kwam echt de reis der reizen (mij hoor je vanaf nu echt niet meer klagen over een lange reis). Onze reis zag er als volgt uit: om 5.30 's ochtends moesten we de tassen klaar hebben staan, vervolgens in de bus naar de nepalese/indiase grens. Daar mochten we weer lopend over de grens, tussendoor wat stempels en stickers in het paspoort ophalen en de volgende (airco!!!!:)) bus in naar Gorakhpur. Onderweg veel slecht wegdek maar dat maakt natuurlijk niet uit. Bij een hobbel vloog iedereen (echt niet gelogen) van zijn stoel af, haha.

Daarna naar het treinstation in Gorakhpur waar we in de wachtruimte de attractie van de dag waren. Zo'n beetje de halve stad was uitgelopen om die rare witte mensen te bekijken en vooral op de foto vast te leggen.

En toen konden we de trein in. Daar zat familie kakkerlak en familie muis al klaar om ons te verwelkomen! Na een reis op koekjes, chips, kinderliedjes zingen, hoofd schouders knie en teen aangeleerd te hebben aan onze gidsen kwamen wij de volgende ochtend om 10 uur aan in Delhi.

Met de backpack op de rug al wringend en worstelend langs de fietsriksja's kwamen we bij jawel weer een bus. Na een uurtje kwamen we vlak bij het hotel. De bus mocht niet verder, dus kwam er een auto om onze bagage op te halen. Maar die kon ons niet vinden. Een uur later!!!! kwamen we toch aan bij het hotel met bagage.

's Middags hebben we met een groepje gewinkeld en ons ego opgekrikt door over een lokale kledingmarkt te lopen. Ik heb me nog nooit zo goed gevoeld, ;P

's Avonds hebben we met de hele groep gegeten en onze gids bedankt voor zijn goede zorgen. Op de dag van vertrek hebben we nog een hele dag excursie gehad waarin we mooie dingen hebben gezien en gedaan. Eerst naar een grote moskee waar ik de nieuwste mode aanmocht (zie foto) en vervolgens naar de plek waar mahatma ghandi is gecremeerd. Toen ben ik bijna bekeerd in de lotustempel (we mochten er niet meer uit :(, maar zijn toch stiekem gegaan)

Het bijzonderste was toch wel de Sikhtempel. Daar aanbidden ze een boek, jawel en niet zomaar een boek. Het boek wordt 's avonds naar een slaapkamer met airo gebracht. Het moet toch niet gekker worden.
Het mooie was wel dat binnen dit geloof het als heel belangrijk wordt gezien om eten te delen. Elke dag wordt er in keukens bij de tempel een maaltijd voor 10.000 mensen gekookt. Iedereen is welkom, arm en rijk, gelovig of niet gelovig. wij hebben een kijkje in de keuken mogen nemen. Heel bijzonder! Daarna wel even flink mijn voeten schoon gemaakt, omdat het toch wel vies was in de keuken en je verplicht je schoenen uit moest doen.

's avonds naar het vliegveld waar we toch wel heel vaak zijn gefouilleerd. Op weg naar Nederland al gefantaseerd over water drinken uit de kraan, gewoon lekker naar de WC gaan, je eigen bed en lekker een stukje vlees eten.

Op schiphol stonden mijn zus, mijn nichtje en moeder al te wachten. Na een fantastische reis was het ook weer heerlijk om thuis te komen en te kunnen genieten van een lekkere gehaktbal met sla!

Nu lekker nagenieten van de vakantie, te bedenken wat ik allemaal heb gezien en ook vooral even genieten van thuis