Druk, drukker, drukst - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Michelle Dave - WaarBenJij.nu Druk, drukker, drukst - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Michelle Dave - WaarBenJij.nu

Druk, drukker, drukst

Door: Michellevanvliet

Blijf op de hoogte en volg Michelle

23 Juli 2011 | India, Vāranāsi

Het is heel erg leuk om de reacties te lezen, als ik kans heb om op internet te gaan.
De afgelopen 2 dagen weer veel meegemaakt.

De treinreis:
Viel alles mee. Rond het station waren er weer veel bedelaars en die gingen ook aan ons zitten. Beetje vervelend. Maar bepakt en bezakt (onze reisleider vond wel dat we onze bagage zelf konden sjouwen, wat we ook best kunnen hoor,maar het is wel zwaar zo'n backpack op je rug!)

En toen zag ik de trein en dacht serieus, ik ga echt niet aankomen in varanasi. Het was echt een oud koekblik. Binnenin had je geen coupe's maar 6 plaatsen aan de ene kant en 2 slaapplaatsen aan de andere kant. Er hing alleen een gordijntje tussen!

Om 12 uur vertelde onze gids dat het bedtijd was, haha. We moesten echt onze zitplaats omtoveren in een slaapplaats. Met mijn rugzak als kussen en mijn lakenzak (de lakens waren echt heel vies) heb ik heerlijk geslapen. Aangekomen in varanasi overviel de drukte me. 's avonds zijn we naar een ceremonie geweest aan de ganges. Op een fietsriksja zijn we ernaar toe gereden. Weer doodeng, want nu gaat echt alles vlak langs je, haha.

Maar het was zo druk, zoveel getoeter.ik kon er niet zo goed tegen...Het was echt de heftigste drukte tot nu toe!Ben benieuwd wat het in Delhi wordt...
De ceremonie was erg mooi,helaas konden we niet met een boot de ganges op, omdat er teveel stroming stond. Tsja moet je maar niet in het regenseizoen gaan :)
Maar we konden wel heel veel zien. Er waren veel pelgrims, die een tocht naar de ganges maakten.

Daarna hebben we lekker gegeten in een nepalees restaurantje met mexicaans eten en bij het afrekenen viel de stroom uit. Dat gebeurt hier elke dag, alleen ging het licht niet meer aan. De familie had allemaal kaarsjes langs de trap gezet en zo zijn we naar buiten gelopen. In het pikkedonker met de risksja terug naar het hotel. Ondertussen was het alweer middernacht! En toen zei de gids: "morgen vertrekken we om half 6 in de ochtend...."

Ja dus daar stond ik een paar uur later alweer buiten. We zijn naar een crematieritueel gegaan. Heel heftig om dat te zien, maar ook wel weer bijzonder. Ik vond het vooral heel heftig,omdat ik naar de verkeerde stapel keek en daar dus gewoon een hoofd en onderbeen zag! Heb ik weer.

Ik moest er echt even van bijkomen, maar voordat ik dat heb gedaan ben ik nog naar de tempel van Sarnath gegaan. In dit plaatsje heeft Buddha zijn eerste speech gehouden na zijn hele lange meditatie.Het was een mooie tempel. Daarna even heerlijk geslapen, omdat ik dat even nodig had :)

Morgen ga ik weer vroeg mijn bed uit! Om 6 uur in de bus voor een 12 uur durende rit naar Nepal! Als het goed is krijgen we daar beter weer en is het minder bewolkt. Ik hoop het want dan kunnen we de bergen goed zien. Misschien kunnen we een vlucht maken of de bergen (over de roof of the world).

Liefs Michelle

  • 23 Juli 2011 - 14:16

    Jeff, Ilja & Wessel:

    Hoi Michelle,

    Leuk dat je alles bij houdt, we moeten je verslagen nog ff door lezen, zijn net zelf terug van vakantie, maar zo te zien heb je het goed naar je zin. Have fun en geniet!!!!!
    Liefs van ons.

  • 23 Juli 2011 - 15:30

    Femke:

    Hey Michelle, wat een verhalen weer en balen dat je net verkeerd keek ;-). Je maakt wel een hoop mee, super gaaf! Ik ben zo benieuwd naar je verhalen over Nepal, dat schijnt toch erg bijzonder te zijn! Geniet ervan :D
    xxx Fem

  • 23 Juli 2011 - 18:27

    Yvette:

    Koekblik of niet je bent....haha.
    Als je over 2 weken terugkomt vindt je het vast niet leuk als we gaan toeteren...hihi.

    En jakkes die brandstapel..ik heb het wel een keert gezien bij godin gravel van die crematie rituelen...best heftig hoor...
    Nou ja goed opletten de volgende keer ...
    En nu op naar Nepal...heb je dalijk ook een rustdagje..want ik lees soms van die tijden dat ik denk..Poe Poe.

    Nou meid geniet ervan!

  • 24 Juli 2011 - 11:42

    Tamaar:

    hey zus
    je bent in het land van de meditatie...zen en alles is rustig om je heen. Gister naar de nieuwe zaak van pa en ma geweest, erg mooi en heerlijk naar het strand geweest, beetje herfstig maar voor de kids maakt dat niet uit. geniet ervan, wij gaan ook bijna, eerst nog feestje vaN Marielle en Dave

    xxxxxxxxxxxx

  • 25 Juli 2011 - 19:51

    JE MOEDER:

    na een paar drukke dagen nu even tijd om je verslag te lezen.je hebt al veel gezien.opa geniet er ook van.iets heel anders nu. de winkel is klaar en hij is erg mmoi geworden.geniet nog van je verderereis en tot de volgende keer. groeten pa en ma .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 07 Juli 2011
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 19402

Voorgaande reizen:

19 Juli 2018 - 11 Augustus 2018

Avontuurlijk Peru & Bolivia

22 September 2015 - 05 Oktober 2015

Vietnam

13 Juli 2015 - 01 Augustus 2015

Thailand

25 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Zuid-Afrika

16 Juli 2011 - 06 Augustus 2011

Mijn eerste verre reis naar Azië

Landen bezocht: