Taj Mahal, zo bijzonder - Reisverslag uit Agra, India van Michelle Dave - WaarBenJij.nu Taj Mahal, zo bijzonder - Reisverslag uit Agra, India van Michelle Dave - WaarBenJij.nu

Taj Mahal, zo bijzonder

Door: Michellevanvliet

Blijf op de hoogte en volg Michelle

21 Juli 2011 | India, Agra

De tijd lijkt echt te vliegen! Gelukkig waren mijn buikkrampjes alweer snel over. Ik heb wel het startsein voor de rest van de groep gegeven, bijna iedereen heeft nu last gehad of wordt nu ziek.

Gisteren hebben we een lange rit gehad naar Fatehpur sikri en Agra. We stapten rond half 9 de bus in en rond 5 uur kwamen we aan.
Onderweg hebben we een mooie kleurrijke hindoetempel gezien. Je ziet er sowieso heel veel, maar de meeste tempels zijn wit of geel met wat tekeningen en niet in zo'n beetje alle kleuren van de regenboog.

Onderweg zijn we gestopt bij Fatehpur Sikri, een verlaten keizersstad. Het was een heel groot paleis met tempels en haremcomplex en natuurlijk heel veel straatverkopers. Het woord no schijnen ze niet helemaal te begrijpen. Hier hebben we ook de echte moessonregen meegemaakt. Binnen no time stond het plein blank en alle kindertjes (bedelaars en straathandelaartjes) waren heerlijk aan het zwemmen. Heel leuk gezicht. Daarna zijn we doorgereden naar Agra. We hadden een echt luxe hotel (is denk ik ook het enige luxe hotel van deze reis, hihi) met ja, ja een zwembad met "bijna uitzicht" op de taj mahal! Even schoonweken :)

's avonds met een disco tuk tuk meegeweest. Echt supergrappig, heel de tuk tuk ging heen en weer.

Vanochtend vroeg zijn we om 5.30 naar de taj mahal gaan lopen.
En het was echt een wow moment. Zo mooi, zo gaaf en ik heb nu echt de eerste van de 7 wereldwonderen gezien! Misschien moet ik ook die andere 6 gaan bezoeken....?

Het was echt heel mooi, buitenkant eigenlijk mooier dan de binnenkant...maar dat heb ik hier wel vaker gezien.
Vanmiddag ben ik naar het Agra fort geweest. Daarvandaan had de sjah (die de taj heeft laten bouwen) uitzicht op de taj. Ook weer een supermooi uitzicht.
Onderweg weer een probleempje, een jeep reed tegen de bus en toen ging de chauffeur maar klappen uitdelen. Hele vriendelijke mensen hier, haha.

Nu zijn we ons geestelijk aan het voorbereiden op de reis naar varanasi. Vanavond om 11 uur vertrekt de nachttrein en ergens rond 12 uur in de middag moeten we aankomen. Maar ja, je moet er hier wel overal een paar uurtjes bijtellen...

Volgende keer volgen de foto's van de taj, want het kabeltje ligt ergens ver onderin mijn backpack :)

Liefs Michelle

• 21 Juli 2011 - 18:49

Yvette:

Tsja dan moet je maar een wereld reis gaan maken van een jaar of zo...dan kan je ze alle 6 nog bekijken...dan hoef je ook maar 1 keer afscheid te nemen van ons haha lol lol lol loll....
    Ik ben wel benieuwd naar de taj foto's...succes en sterkte met de treinreis...Gr. Dikke knuffels..

• 22 Juli 2011 - 11:28

Femke:

Wat een vriendelijke mensen zeg haha. Je kunt het wel heel grappig opschrijven! Geniet er lekker van meis en joh je bent nog jong, dus die andere wereldwonderen komen er vast nog wel een keertje van ;-)
    xxx Fem

• 23 Juli 2011 - 18:29

Yvette:

Wat een gade foto's zeg!!!!!