Tuk tuk, jeep en kameel - Reisverslag uit Jaipur, India van Michelle Dave - WaarBenJij.nu Tuk tuk, jeep en kameel - Reisverslag uit Jaipur, India van Michelle Dave - WaarBenJij.nu

Tuk tuk, jeep en kameel

Door: Michellevanvliet

Blijf op de hoogte en volg Michelle

19 Juli 2011 | India, Jaipur

Nog maar 2 dagen verder, maar voor mijn gevoel ben ik hier al een week! Zoveel gezien, zoveel indrukken opgedaan. De groep is erg gezellig en we doen veel dingen echt samen! Het eten is lekker. Ik heb hier echt de lekkerste rijstepudding ooit op.

Dacht ik eergisteren dat de weg naar Jaipur druk was, nou dat viel achteraf allemaal mee. Ik wist niet wat ik meemaakte toen ik de Tuk tuk instapte.
Allemachtig, echt niet normaal, zo druk en zo hard ze rijden. En 's avonds hoor je nog alle toeters, zonder toeter ben je hier echt ten dode opgeschreven.
Nu schijnt het toch dat ze wel iets van regels hebben, want vanochtend deed de politie een poging om ons aan te houden. Onze jeepchauffeur dacht wel door te kunnen rijden, maar werd toch stil gezet door de politie. Even later mochten we toch doorrijden, maar hadden ze wel een bekeuring gekregen, waarvoor? Weet niemand....

Gisteren hebben we een tocht door de stad gemaakt en zijn we naar het amber fort gegaan. Echt heel mooi!
Daarna zijn we langs een textiel fabriekje geweest en heb ik een sari aan mogen doen. Echt mooi, maar natuurlijk niet gekocht, wel een ali baba broek :)

's avonds hebben we gegeten in een poepsjiek hotel (kost nog steeds niks). De eigenaar was lid van een koninklijke familie...Tijdens het eten was er een dansshow en hebben we meegedanst (zag er naast die kleine vrouwtjes wel grappig uit!) Op het einde hadden we nog een poppenshow. Erg gezellig.

Vanochtend was het vroeg op om naar de monkey tempel te gaan. Ergens aan de rand van de stad zijn we uit de jeep gestapt op weg naar de monkey tempel.Het was een slingerend tussen de bergen vol met zwijnen, geiten, honden en.....apen!
Ik heb een aap een banaan uit de hand gevoerd, echt heel gaaf om mee te maken. Na de tempel zijn we doorgereden naar een boerderij waar ze de kamelen hadden klaarstaan voor ons.

Uiteraard let ik niet op en beland ik bij het groepje dat de hoogste kameel had uitgekozen, maar dat merkte ik nog niet in het karretje. Ik was nog kleiner dan zijn achterpoot! En uiteindelijk heb ik mezelf ook nog overgehaald om er bovenop te zitten. Bovenop dacht ik opeens echt, oeps dit is echt heel hoog!
Hobbelstand 1 was oke, maar hobbelstandje 2 was eng, haha. Onderweg hebben we een school bezochten potloden en pennen uitgedeeld.We hadden allemaal het gevoel nu iets te kunnen doen, want er is hier veel armoede. Gelukkig werden deze kinderen door hun ouders naar school gestuurd. In de stad zie je veel kinderen bedelen, omdat ze door hun ouders de straat op worden gestuurd, wat wel heftig is! In het dorpje was ook wel armoe en de kinderen hebben ons een heel stuk gevolgd, totdat de kamelendrijver het echt zat was en de kinderen sloeg en steentjes ging gooien....maar de kinderen vonden dat blijkbaar ook wel weer een spannend spelletje.


Vanavond ga ik even rustig aan doen (nu al last van diarree :(, want morgen vertrekken we naar de taj mahal.Gelukkig duurt ook deze rit maar ergens tussen de 5 en 8 uur, maar ik snap nu wel hoe het komt :p


  • 19 Juli 2011 - 13:20

    Femke:

    Wat een geweldige verhalen weer! En je profielfoto komt me bekend voor! Hopelijk zijn de 'kwaaltjes' snel voorbij, maar je geniet zo te horen helemaal! En wat een schattige aapjes :D
    xxx Fem

  • 19 Juli 2011 - 18:32

    Tamara:

    Wow zus, heerlijk, het doet me denken aan Sri Lanka, neem je thee mee? Ik neem aan dat de lipton orange jaipur daar vandaan komt. Geniet ervan, laat je niet bijten door die apen enne diaree.... norit mee.. sterkte
    liefs van ons

  • 20 Juli 2011 - 06:12

    Yvette:

    Drink lauwe cola dat helpt tegen diaree. Maar zoals ik lees vermaak je je wel.
    Gaaf hoor!

    Dikke knuffels van ons

  • 20 Juli 2011 - 20:43

    VAN PAPS:

    Kan je zo,n kameeltje niet meenemen voor bij de kiosk? hier hebben we ook zand genoeg!

    by the way schitterende foto,s

    groetjes

  • 21 Juli 2011 - 18:51

    Yvette:

    Ja paps... Neem ff een kameeltje mee...ik zal het onthouden.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 07 Juli 2011
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 19379

Voorgaande reizen:

19 Juli 2018 - 11 Augustus 2018

Avontuurlijk Peru & Bolivia

22 September 2015 - 05 Oktober 2015

Vietnam

13 Juli 2015 - 01 Augustus 2015

Thailand

25 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Zuid-Afrika

16 Juli 2011 - 06 Augustus 2011

Mijn eerste verre reis naar Azië

Landen bezocht: