Bus, boot en trein - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Michelle Dave - WaarBenJij.nu Bus, boot en trein - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Michelle Dave - WaarBenJij.nu

Bus, boot en trein

Door: michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

17 Juli 2015 | Thailand, Kanchanaburi

We zijn pas een paar dagen weg, maar we hebben zoveel gezien dat we het gevoel hebben al 3 weken weg zijn. Het leuke is dat we nog een heleboel dagen voor de boeg hebben.

Eergisteren zijn we uit Bangkok vertrokken. Om 06.15 uur werden we opgehaald voor onze 2-daagse excursie. We zijn snel naar het station gereden om een trein te halen. Het lijkt af en toe wel op mijn eigen tijdsplanning...nooit een minuutje te lang rekenen, dus zijn we er af en toe net op tijd.
In een dieseltrein (te herkennen aan.....herrie, herrie, herrie) zijn we naar een dorpje gereden waar ze een grote vismarkt hadden. We hebben wat dingen geproefd natuurlijk, maar niet alles was even lekker. Helaas was het niet de treinmarkt zoals verwacht (de gids vertelde iets over de treinmarkt en dat deze niet door kon gaan, maar we hebben niet alles kunnen verstaan).

Na de vismarkt hebben we een stuk afgelegd met een minibusje. We hebben nu wel 2 dingen ontdekt: regel 1: ga in een longtailboot nooit voorin zitten, regel 2: ga in een minibusje nooit achterin zitten. We zijn namelijk flink door elkaar geschud. Zo'n 5 minuten voordat de volgende trein kwam, waren we op het station. Met deze treinrit hebben we een stukje van de thailand-Birma spoorlijn afgelegd, ook bekend als " the death railway".
Uiteindelijk weer een stuk gereisd en beland bij een pier. Daar zijn we weer op een longtailboot gestapt en zouden we 15 minuten varen. Dat werd iets langer, omdat onze boot kapot ging; we waren de schroef verloren...Een andere longtailboot schoot ons te hulp en ter plekke werd er even een nieuwe schroef op gezet. En toen kwamen we met onze boot aan bij ons hotel. Niet zomaar een hotel maar een hotel van drijvende huisjes, compleet met hangmat en olielampjes (electriciteit was er niet). Bij het hotel kon je floaten met je reddingsvest op de stroming. Aan de ene kant erin en aan de andere kant er weer uit. Tijdens het floaten zagen we wel wat bruine niet-verklaarbare dingen in het water....ik hoop toch heel hard dat het iets anders was dan de drolletjes van onze buren....brrrr....
Vanmorgen kwam 1 van de 2 olifanten van het dorp op bezoek, om even lekker te snacken bij het restaurant. Heel gaaf om zo dicht bij een olifant te zijn!

Na het ontbijt zijn we vertrokken naar de Erawan watervallen. Een waterval met 7 verschillende levels en in sommige poeltjes kun je heel lekker zwemmen. Wij zijn eerst naar het 7e level vertrokken. Onderweg kwamen we vlinders en apen tegen en ik spotte ook nog een vogelspin in zijn holletje. Zolang die harige vriend maar in zijn holletje bleef vond ik het allang prima. Op het 6e level zijn we uiteindelijk heerlijk gaan zwemmen. Ik zette een stap in het water en daar voelde ik meteen het eerste visje al...iehhh, .. toch wel een eng gevoel. Uiteindelijk heerlijk op de rand gezeten met onze voetjes in het water voor onze (we zijn toch nederlanders) gratis fish spa; alle eelt is van onze voetjes gegeten :)

Na de mooie watervallen zijn we naar een museum geweest over "the death railway", indrukwekkend en ook bijzonder om al die nederlandse graven te zien op de begraafplaats. Na het museum zijn we vertrokken naar " the bridge on the river kwai". De naam deed me eerst herinneren aan een game op de xbox dat mijn zus wel eens speelde...., maar in het echt is deze veel indrukwekkender. De rails wordt nog steeds gebruikt en net voordat we weg gingen kwam er ook een trein aan, om het plaatje echt af te maken.
Daarna lekker door naar ons hotel en wat voor één....een enorm resort met groot zwembad, palmbomen, een 4 persoonsbed, cocktails; heerlijk genieten!
Waarschijnlijk even 1 van de laatste dagen met wifi, want morgen vertrekken we richting Ayuthaya en daarna stappen we gezellig op de nachttrein...wat een feestje gaat dat worden!

• 18 Juli 2015 - 10:39

Yvette:

Wat schrijf je het toch weer heerlijk op. Alsof ik mee ben. Super! En wat zijn wij tocb helden als het om beestjes gaat

• 18 Juli 2015 - 11:43

Karin Vergauwen:

Idd zoals Yvette schrijft, je schrijft top. Voel de iehhhh met al die "bruine" dingetjes in het water hahaha. Kijk weer uit naar jullie volgende verslag en pictures! Grtjeszzz