Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Michelle Dave - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Michelle Dave - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

16 Juli 2015 | Thailand, Bangkok

De eerste momenten van onze reis...
Onze reis naar thailand begint meteen goed; al kletsend over douanecontroles, vergeet Dave spontaan het antwoord op de vraag bij het inchecken " waar gaat u naar toe" , waarop de stewardess het antwoord " Hongkong" toch wel vreemd vond. In Thailand gebeurde het mij ook...blijkbaar toch wel spannend zo'n douane.

Na een hele korte nacht in het vliegtuig, waarbij we allebei niet/nauwelijks hebben geslapen, komen we dus aan op het vliegveld. We stappen de taxi in die voor ons werd geregeld en zijn eigenlijk best wel verrast, zo druk is het helemaal niet op de weg, Dat was iets te vroeg gezegd want nog geen 5 minuten later staan we in de file, met een mopperende chauffeur die maar 2 standen kent van zijn auto; hard gassen of hard remmen.

Aangekomen in het hotel zijn we behoorlijk brak, voor ons gevoel is het nu 5 uur 's morgens (en dat klopt eigenlijk ook) en gaan we even naar bed. Allebei lagen we compleet in coma. Na een uurtje gaat onze wekker, we waren tenslotte niet gekomen om alleen de hotelkamer te zien.

We zijn op pad gegaan naar het grand palace en het heiligste tempelcomplex van Bangkok. Even wennen aan iedereen die je maar wat graag helpt, zijn we lekker op zoek gegaan. Eerst met een tuk-tuk en daarna lekker een stukje gewandeld.
Meteen nog even geoefend hoe je ook alweer moet oversteken als je geen stoplicht hebt. Altijd goed voor een beetje extra adrenaline!
Michelle was nogal onzedelijk gekleed (de meegebrachte sjaal was niet voldoende om de blote schouders af te dekken) en ja dat werd door de meneer met de luidspreker goed duidelijk gemaakt, dus mocht ze een prachtig oversized - ik lijk op een schoonmaker- blouse aan. Wel fashionably roze natuurlijk.

Het grand palace was prachtig: hele gebouwen ingelegd met gekleurd glas, alles blinkt je tegemoet. Het was een indrukwekkend complex, waar we zelfs even een blik hebben geworpen op een miniatuur angkor what.

Om een beetje af te koelen hebben we heerlijk gezwommen en 's avonds tussen de tropische buien en onweersbuien hebben we ons een weg gebaand van luifel tot luifel :)

Na een heerlijke nacht (hoe zo klein beetje jetlag?) zijn we weer vroeg op pad gegaan. Eerst met de tuk-tuk naar een pier, waar we een man hebben moeten duidelijk maken dat we echt geen tourtje met een longtailboot wilden, maar gewoon de express boat, daarna met de juiste boot op pad. Het was een beetje een gok waar we moesten uitstappen, maar het was in 1x goed. Na wat leuke kraampjes te hebben bekeken zijn we naar What Po gegaan, het grootste tempelcomplex van bangkok. In 1 van de gebouwen ligt een enorm grote liggende boeddha, de best bewaarde en grootste van heel thailand (in liggende positie), ontzettend indrukwekkend. Na deze ervaring zijn we even snel naar het hotel gegaan om ons klaar te maken voor onze fietstocht door Bangkok. Het lijkt een beetje gekkenwerk.....maar we gaan toch echt fietsen. Alleen maar omdat een Nederlander het ooit is gaan organiseren. We hadden het niet willen missen, wat een trip. Dwars door ieniemiesteegjes, een tempelcomplex, een achtertuin van iemand, nog meer iemieniesteegjes en een markthal hebben we zo'n andere kant van bangkok gezien. Omdat het een speciale herdenkingsdag was voor de thai hadden onze gidsen mr M en mr Poi een verrassing voor ons. Voor het goede doel wilden ze een donatie/offer doen bij de monniken voor de tempels. Deze donaties worden onder andere voor scholen gebruikt. We mochten de ceremonie meemaken en moesten alles herhalen wat onze gids zei, en daarna moesten we de monnik nazeggen. Aan het eind kregen we de zegen mee voor een gelukkig leven, mooi toch?
De fietstocht werd afgesloten met een helse bootreis die zo lekker begon. Beetje rondkijken en toen zagen we nog een varaan in het water (scary) maar toen....had onze meneer haast. We beukten over de golven en even vroeg ik me af...vind ik het nog leuk of is het eigenlijk ontzettend eng....En toen waren we gelukkig weer aan de overkant....

Wow wat een begin hè?

• 16 Juli 2015 - 07:51

Karin Vergauwen:

Wow, dát beloofd wat! Kijk uit naar het volgende reisverslag. Veel plezier maar.... doe ook voorzichtig eej! grtjszzz

• 16 Juli 2015 - 22:27

Cor En Ineke:

Leuk om jullie verslag te lezen en fijn dat jullie het naar je zin hebben. We wachten het verslag van de volgende plaats weer met spanning af. Hier is alles OK. Groetjes.