Geland en wel - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Michelle Dave - WaarBenJij.nu Geland en wel - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Michelle Dave - WaarBenJij.nu

Geland en wel

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

24 September 2015 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Mijn eerste berichtje vanuit Vietnam!
Gisteren ben ik door Dave op Schiphol afgezet voor mijn reis naar Vietnam. Direct bij het inchecken werd er al van alles gevraagd over mijn visum....en dat brengt toch een beetje spanning mee. Ik zou namelijk een visum-on-arrival regelen dus dat was wel een beetje spannend. Bij het boarden moest ik nog een keer alles laten zien.
En weet je wat ik zag toen ik bukte om alles weer op te bergen? Een klein lief muisje :)

In het vliegtuig hoopte ik heel hard dat ik 2 stoelen voor mijzelf zou hebben, maar toen ik het vliegtuig in stapte zag ik het al....helaas.
Al dacht de andere persoon precies hetzelfde en die ging zomaar op zoek naar een andere plek! Dus had ik toch de luxe van 2 stoelen, heerlijk.

Op Abu Dhabi was het weer even spannend. Mijn vlucht zou om 8.10 uur vertrekken, maar om 07.10 zat ik nog steeds in een vliegtuig te taxieen, naar de aankomsthal. Eenmaal binnen kreeg ik een waar efteling gevoel; een hele lange wachtrij compleet met allemaal paaltjes en een bepaalde route die je moet volgen. Nadat ik me door die security heen heb geworsteld snel op zoek naar een toilet en toen heel snel richting de gate. Toen hoorde ik achter me al iemand roepen: Ho Chi Minh! En ik dacht... oei dat ben ik....toen werd me nog een keer meegedeeld dat ik toch echt moest opschieten (alsof ik dat nog niet doorhad haha). Vliegtuig uiteindelijk gehaald en gelukkig ook weer veilig geland op Ho Chi Mingh. Daar kon het wachten beginnen.....eerst bij de visumbalie (gelukkig kreeg ik deze gewoon en was alles oké) daarna bij de douane. En net als ik er voor sta begint die man te schreeuwen en te doen en ik maar hopen: zou ik wel het land inmogen (zou trouwens niet weten waarom niet hihi).

Toen ben ik zelf met de taxi naar het hotel gegaan en ik voelde me gewoon een echte wereldreiziger, reizend door een wereldstad waar letterlijk van alles te zien, maar vooral: heel heel heel veel scooters..Waar je ook kijkt, je ziet ze rijden met tientallen tegelijk.
Bijzonder om hier te zijn :)

Vanochtend al onze eerste afspraak gehad op de universiteit, heel leuk om iedereen te ontmoeten!
Nu wordt het tijd voor een beetje sight-seeing, voordat we straks weer verder gaan met voorbereiden.


  • 24 September 2015 - 15:32

    Karin Vergauwen:

    Top om te lezen dat uiteindelijk je veilig geland bent!
    Kijk uit naar je volgende verslagen :)

    Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 07 Juli 2011
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 19362

Voorgaande reizen:

19 Juli 2018 - 11 Augustus 2018

Avontuurlijk Peru & Bolivia

22 September 2015 - 05 Oktober 2015

Vietnam

13 Juli 2015 - 01 Augustus 2015

Thailand

25 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Zuid-Afrika

16 Juli 2011 - 06 Augustus 2011

Mijn eerste verre reis naar Azië

Landen bezocht: