Indrukwekkend Bolivia - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Michelle Dave - WaarBenJij.nu Indrukwekkend Bolivia - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Michelle Dave - WaarBenJij.nu

Indrukwekkend Bolivia

Door: Dave en Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

23 Juli 2018 | Bolivia, Sucre

Buenos dias!
Ola, alvast een eerste berichtje vanuit Bolivia….Na een intensieve reis hebben we ondertussen al een klein stukje Bolivia ontdekt. Na een goede vlucht naar Lima (Peru) hadden we daar een overstap. Er was ons verteld in Amsterdam dat we onze bagage moesten ophalen en opnieuw inchecken. Daar ging het toch al een beetje mis. 1 koffer op de band, de andere ontbrak; zenuwslopend. Het hele verhaal zullen we jullie thuis vertellen, want we moesten toch op zoek naar de gate. Het was nummer 25, maar een onderbuikgevoel zorgde ervoor dat Michelle het even ging checken. Gevoel was juist, want gate was gewijzigd naar nummer 14. Dus samen aan de wandel naar gate 14, daar konden we niet komen, want er zat een gesloten deur tussen (verwacht je ook niet). Uiteindelijk wijzigde de gate opnieuw en konden we dan toch instappen. Dan hoop je nog even een paar uurtjes te pakken,maar met ons geluk zaten we voor de exit, dus wij hebben kaarsrecht gezeten...Na 1 uur ben je dat al zat, maar wij mochten dat 4 uur doen. Gebroken nachtje dus, wat waren we blij dat we bij aankomst middenin de nacht meteen ons bedje in konden duiken.
Santa Cruz was de eerste bestemming in Bolivia. Het was vooral een plek om bij te komen van de reis. We hebben door alle verschillende wijken gelopen; de nieuwe schoenzolenwijk, de tandartswijk en niet te vergeten de houten gordijnrail-wijk. Op het plein hebben we gezocht naar de luiaards, maar die zijn verhuisd naar een ander plekje lazen we later op internet, helaas. We zijn een klein beetje opgelicht door een oud bananenvrouwtje...maar de bananen waren wel heel erg lekker, dus dat maakte weer veel goed.
Gisteren zijn we aangekomen in Sucre, de hoofdstad van Bolivia. Een prachtige stad op een heuvel (kuitenbijtertjes) met veel koloniale invloeden. We hebben een mooi tochtje gemaakt naar de begraafplaats (ja dat is een toeristische attractie), in een lokale bus gezeten, kloosters en paleizen bezocht. In dit paleis lag een prachtige houten vloer, maar er waren wel wat gaten ingevallen en het had niet veel gescheeld of wij waren keihard in de lach geschoten tijdens de uitleg van de gids. Blijkbaar hadden een paar de gaten toch niet zo goed door. We hebben een zwaar versierde heilige maagd met discoverlichting gezien. Later lazen we dat het relikwie zo waardevol was, dat de staatsschuld ermee afbetaald kan worden. En toch nemen ze het beeld mee op processie naar buiten....
Morgen vertrekken we alweer naar de zoutvlakten. Dus met zekerheid zijn we straks volledig ofline. Hasta Luego!

• 23 Juli 2018 - 07:03

Ineke:

Leuk om te lezen. Wacht met spanning op het volgende bericht.

• 24 Juli 2018 - 07:27

Bram:

Heel veel plezier en van iedereen hier de hartelijke groeten. Fijn dat er toch internet is om zo nu en dan ons te laten meegenieten!

• 25 Juli 2018 - 06:55

Tamara:

Oh en ik hoor carmen of demi? Nog zeggen, we gaan nu lekker met de auto want met het vliegtuig raak je je koffers maar kwijt