ai ai ai....thaise massage - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Michelle Dave - WaarBenJij.nu ai ai ai....thaise massage - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Michelle Dave - WaarBenJij.nu

ai ai ai....thaise massage

Door: michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

31 Juli 2015 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Het zit er weer bijna op...met een uitzicht op het strand met palmbomen schrijf ik deze laatste blog.
Op dit eiland hoef je maar een paar keuzes te maken: welke bikini trek ik vandaag aan? Ga ik in het zwembad of de zee zwemmen? wil ik rijst of noedels? Lekker overzichtelijk dus, haha.

Eergisteren hebben we lekker gesupt (stand-up-paddleboarding), was erg leuk om te doen. Gisteren hebben we nog een klein stukje van het eiland gezien, omdat we naar het zuiden zijn gereisd voor een thaise kookworkshop. Eerst zijn we op de fiets naar een lokale markt gegaan en daar hebben we weer van allerlei bijzondere dingen gezien: ontvelde kikkers (best grote kikkers hoor!), bakken vol met lever (blijft er vies uitzien), we zagen hoe ze verse kokosmelk maken en kregen veel uitleg over al die groentes die we in Nederland niet kennen.

We mochten zelf 3 gerechten kiezen om te leren maken. We hadden gekozen voor loempia's, sweet & sour met varkensvlees en rode curry met kip en kokosmelk. Het was ontzettend leuk om te doen. We hadden een soort prive cursus (andere mensen die hadden gereserveerd waren niet gekomen) met alle aandacht voor ons :)
We hebben direct alles geproefd, maar het was zoveel dat we alles meekregen voor thuis!
Ik heb met mijn liefste glimlach gevraagd of het restaurant op ons resort het alsjeblieft kon opwarmen en wat extra rijst kon maken. En dat deden ze nog ook! ons lekkere eten was niet helemaal warm gemaakt, maar het was nog wel steeds super lekker!

We hadden besloten om op onze laatste dag te genieten van een Thaise massage, je kan Thailand natuurlijk niet verlaten zonder een massage te hebben gehad. Het was een massage van een uur en het begrip voet-massage nemen ze hier erg ruim: je voet loopt tot aan je lies en ook je hoofd, nek en schouders zijn inbegrepen :)
Genieten is ook een beetje een dubieus woord, want ik weet niet wat ze precies deden, maar het was hardhandig en af en toe ook best wel pijnlijk, alsof ze je botjes de andere kant op duwden. Toen we klaar waren werden we nog min of meer gekraakt en als een soort loempia opgerold en uitgevouwen, haha.

Nu gaan we nog even een paar uurtjes genieten op ons ligbedje bij het zwembad totdat we vanmiddag beginnen aan onze reis; eerst met de boot naar Koh samui, dan met de taxi naar het vliegveld, vliegen naar Bangkok en dan uiteindelijk vanaf Bangkok weer naar Nederland. We zullen het lekkere weer van hier proberen mee te nemen ;)

Liefs Dave & Michelle

• 31 Juli 2015 - 17:24

Tamara:

onderweg zwaaien in het vliegtuig :)

goede reis terug en geniet nog even die laatste uurtjes, kus van ons