Te veel mooie dingen om in een titel te proppen :) - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Michelle Dave - WaarBenJij.nu Te veel mooie dingen om in een titel te proppen :) - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Michelle Dave - WaarBenJij.nu

Te veel mooie dingen om in een titel te proppen :)

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

21 Juli 2015 | Thailand, Chiang Mai

Waar zal ik eens beginnen?
Bij het begin dan maar...In ayutthaya hebben we op onze laatste dag fietsen gehuurd. We dachten dat het wel lekker zou zijn om gewoon een beetje rond te fietsen en mooie dingen te zien.
Zo gezegd zo gedaan...wij zijn op de fiets gestapt en al snel hadden we onze mooie tempel gevonden. Daarna had ik een leuk rondje bedacht; een rondje aan de buitenkant van de stad. Op de kaart was het een klein rondje, maar in het echt was het een heel lang rondje! Oeps foutje, maar het was wel een leuk tochtje (vond ik dan) Dave en ik hadden nooit verwacht over een snelweg te fietsen, maar ook die kunnen we weer van het lijstje afvinken haha... En daarna hadden we nog zo'n soort suicide stukje weg. Ik geloof dat we zeker 5 minuten hebben gewacht en niet wisten hoe we toch in godsnaam konden oversteken. Gelukkig was er een vriendelijke thai die ons vertelde hoe we aan de andere kant konden komen. We hebben nog een andere mooie tempel gezien ( we zijn ondertussen de tel kwijt geraakt) en daarna zijn we naar de floating market geweest. Ik dacht bij een floating market aan bootjes, maar hier waren alle bootjes op een soort steigertjes vast gemaakt, beetje half half maar wel heel gezellig. Compleet doodmoe en nat (het voelt hier als amazonica in blijdorp) zijn we neergeploft op de bankjes bij ons hotel.
De mensen waren ontzettend gastvrij en we mochten zelf nog even douchen bij hen (ook al hadden we uitgecheckt). Die douche was trouwens wel bijzonder...2 grote bakken vol met water, maar het zag er heel ranzig uit. In onze kamer hadden we ook zo'n bak maar dan zonder water en als ik erin wilde klimmen moest ik op mijn teentjes staan om niet op de rand te zitten (best hoge douchebak dus). De gevulde bakken hebben we dus overgeslagen en uiteindelijk hebben we lekker de hele badkamer nat gespetterd, ze doen ook niet aan douchegordijntjes.

Na deze douche zijn op weg gegaan naar het station voor onze nachttrein. Ik ging daar naar toe met het idee van de trein in India. Daar was ik toen dolblij met mijn lakenzak en sliep ik naast familie kakkerlak. Hier was het zo anders! Het was ten eerste koud, de airco deed het heel goed :) en we kregen schone lakens en dekens en hebben heel cosy lekker filmpje zitten kijken in ons grote bedje beneden met gordijntjes.

Aangekomen in Chiang Mai en toch wel een beetje moe van al die indrukken. We zijn op weg gegaan naar een scorpion tail river cruise. We dachten dat het dichtbij was maar opnieuw hebben we flink wat kilometers afgelegd. Onderweg nog even wat gegeten bij een tentje. Ik kreeg noedels met "meat" ..... en dat is een gevaarlijke keuze, je weet nooit wat je krijgt. Pas op het moment dat je een lekker stukje vlees in je mond denkt te hebben kom je erachter dat het lever is....bleh....2 keuzes: doorslikken of uitspugen, maar omdat de servetjes erg klein zijn werd het toch het eerste. Daarna was ik toch wel klaar met eten. Dave had niet een veel betere keuze gemaakt, hij wilde een " vegetable" gerecht, maar ze dachten dat hij veganistisch bedoelde. Dus hij kreeg pittige soep met koriander en taugé, zonder noedels ook geen geweldige combi.

De river cruise was enorm grappig, we hadden een boot voor onszelf en we verstonden slechts 10% van wat hij zei, maar hij maakte enorm grappige grapjes. Hij liet ons zijn boerderij zien met zijn bijzondere man/vrouw boom....de foto zegt genoeg toch? Bedenk daarbij een oud mannetje dat alleen maar roept: ow ow ow....Look it's a penis, whahahaha, ow now.... Ik zal jullie nog een demonstratie beloven :)
In het preutse thailand toch wel een heel schunnig grapje :)

's Avonds zijn we nog naar een avondmarkt gegaan en onze chauffeur van het hotel had blijkbaar geen zin in zijn free-shuttle service naar de stad. Maar hij moest toch, vind dat toch wel prettig zo'n chagrijnige chauffeur (niet dus), maar hij bracht ons veilig bij de markt. We hebben heerlijk gestruind over de markt en genoten.

Vandaag hebben we echt een enorm gave dag gehad, we zijn naar een olifanten save & rescue park gegaan. Daar mochten we ons eerst verkleden in een soort one-size-fits all outfit. Komt erop neer dat ik best samen met 2 anderen in mijn broek had gepast, haha. De engelse term V-neck heeft bij ons een wat letterlijke beteknis gekregen, na een hele dag bewolking met 3 minuten zon hebben we nu allebei een rode v in onze nek staan, haha.
Na het omkleden mochten we een aantal kleinere en een drachtige olifant eten geven. Ze lopen daar vrij rond en ze kwamen direct achter ons aan toen we op weg gingen naar het eten. Toch wel spannend, zo'n olifant loopt namelijk best snel.
We hebben ze 's middags ook gewassen, dat was zo geweldig. Daar sta je dan in een rivier met 3 olifanten. De olifanten genoten en waren heerlijk aan het ronddraaien in het water. Na het badderen was het weer voedertijd en opeens waren er wat meer olifanten. Opeens stond ik daar met 3 olifanten en overal slurfjes op zoek naar een stukje suikerriet. Echt fantastisch.

Morgen gaan we een 2-daagse trekking doen naar een langnekvolk en daar hadden we natuurlijk onze lakenzak voor nodig. Tsja en daar was het mis gegaan met inpakken. Ondanks dat ik de week van tevoren nog dacht....die moet je niet vergeten....ben ik het toch vergeten. Na een zoektocht op internet hebben we een sportwinkel gevonden aan de rand van de stad. En dan zul je zien dan hebben ze er maar 1, terwijl Dave er ook geen een bij zich had. Toen we in winkel 3 een lakenzak vonden, zijn we weer terug gegaan naar de andere winkels met onze nieuwste aanwinst en toen was er in winkel 1 niets, maar in winkel 2 ook nog precies 1! Lucky us...want we weten maar nooit waar we morgen slapen. Op internet lazen we al verhalen over vieze dekens en beestjes, maar met onze nieuwe lakenzakken kunnen we er tegenaan. We hebben er zin in!

  • 21 Juli 2015 - 16:29

    Marcel:

    Weer een reisje om nooit te vergeten dus. Heel veel plezier verder! Marcel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 07 Juli 2011
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 19253

Voorgaande reizen:

19 Juli 2018 - 11 Augustus 2018

Avontuurlijk Peru & Bolivia

22 September 2015 - 05 Oktober 2015

Vietnam

13 Juli 2015 - 01 Augustus 2015

Thailand

25 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Zuid-Afrika

16 Juli 2011 - 06 Augustus 2011

Mijn eerste verre reis naar Azië

Landen bezocht: